Hírek
Pápai SZC Reguly Antal Szakképző Iskola és Kollégium
Audi gyárlátogatás
2022. szeptember 28-án iskolánkból 17 logisztikai technikus tanuló, illetve három kísérőtanár tekinthette meg a győri Audi gyárat.

A látogatás egy filmvetítéssel kezdődött, ahol megtudhattuk azt is, hogy az Audi 4 karikája négy autógyár egyesülését jelenti (Audi; DKW; Horch; Wanderer). Látványos bemutatóban néztük meg a gyár 1993-tól napjainkig tartó épülését, fejlődését, jövőbeli terveit. Utunkat autóbusszal folytattuk a több mint 5 millió m2 területen elterülő gyár különböző csarnokai között. Először a karosszériaüzemet néztük meg. Hihetetlen, futurisztikus látvány volt, ahogy a több méter magas, hatalmas robotok forogva, egymást elkerülve dolgoztak ezredmilliméter pontossággal. Napi kb. 700 autó gördül le a szalagokról, így olyan precizitásra van szükség, hogy még az is meg van határozva, hogy egymás után milyen modellek követhetik egymást a futószalagon. Mint megtudtuk, minden autó egyedi megrendelésre készül a világ minden tájára, Európán, Amerikán keresztül Ázsiába. Az egyes országok területi elvárásai szerint szükséges az egyes modelleket gyártani, mint pl. Kínában a csomagtartónak belülről is nyithatónak kell lenni. A gyártás során minden állomáson ellenőrzik a minőséget, hol robotokkal, hol manuálisan. Egy másik csarnokban az összeszerelés ugyancsak nagyon látványos állomásait nézhettük meg. A robotok hihetetlen pontossága nagyon sokunkat elgondolkoztatott, hogy micsoda programozás kell ahhoz, hogy ilyen mérnöki precizitással dolgozzon minden gép. Sajnos a festést és lakkozást csak videón nézhettük meg, mert olyan rendkívül magas a tisztasági előírás, hogy még a festőrobotok is vászonruhában vannak, nehogy valami szennyeződés kerüljön a lakkrétegre. Az egyik legfontosabb lépés, amikor a kész karosszérián minden rést tömítenek – robotokkal és manuálisan is. Ennek a munkának az eredményét a legutolsó folyamatként ellenőrzik, amikor minden autó egy hatalmas vízzuhatagot kap, így vizsgálják, hogy sehol nem ázik be. Az összeszerelés végső állomásaként a kész autókat csodálhattuk meg. Mint megtudtuk, minden autónak tesztpályán kell végig mennie, többféle minőségű útburkolaton. Az elkészült autók utolsó állomása a csomagolás, és a szállítás. Még a csomagolás is különbözik, aszerint, hogy közúton, vagy vasúton fogják szállítani az autókat. Az összeszerelő csarnokban már több dolgozót láthattunk, nagy többségük a robotokat „szolgálta ki”. Annak ellenére, hogy több, mint 11 ezer dolgozója van a gyárkomplexumnak, mégis úgy tűnt, hogy csak kevesüket láthattuk.
KAPCSOLÓDÓ HÍREK

Személy- és vagyonőr képzés zárult
Személy- és vagyonőr képzés zárult a Pápai Szakképzési Centrumban.
pszc

Falu- és tanyagondnok képzés
Harmadik alkalommal szervezett falu- és tanyagondnok képzést a Pápai Szakképzési Centrum.
pszc